Keresés ebben a blogban

2014. június 9., hétfő

Pálinkás meggyes csokifagyi

Itt a kánikula! Aminek persze nagyon örülök, imádom a nyarat, csak ilyenkor az ember nem kíván semmit csak hideg enni, innivalót :)
És a fagyi jó hideg!:)
Még tavaly beszereztem a szupi Bosch mindentudó gépemhez egy fagyi készítő elemet, így már akkor próbálkoztam fagylalt készítéssel, több kevesebb sikerrel.:)
Viszont a mostani csokis az eszméletlen jó lett! Az ötletet Alexandra Gasztrobologjából vettem
http://alexandragasztroblogja.blogspot.hu/2011/01/csokoládé-fagylalt-csoki-darabokkal.html
viszonylag egyszerű elkészíteni és az alap krémet lehet variálni.
Én most a csokis változatot csináltam meg.

Hozzávalók:

6 dl sűrű kókusztej (a2 dl cocomast hígítottam hogy 6 dl legyen)
7 dkg  por állagú édesítő
4 tojás sárgája
10+5 dkg min 70% étcsoki(én az Aldiban veszem 75% diabetikus csokit)
2 ek kakaópor

20 dkg magozott meggy
0,5 dl pálinka (cseresznye)


Először a meggyet 0,5 dl pálinkába pár órára beáztatom.

A kókusztejet lábosban kis lángon el kezdem melegíteni. A tojás sárgájákat a cukorral és a kakaóporral habosra keverem, és óvatosan apránként hozzáöntöm a még nem forró kókusztejet úgy, hogy egy hőmérsékletű legyen.
Visszaöntöm a keveréket a lábosba, és kis lángon folyamatos kevergetés mellett besűrítem. Nagyon fontos hogy egy percre se szabad abbahagyni a keverést, mert megkapja az alját és a tojás kicsapódik. Aki nem annyira rutinos csinálja inkább gőz felett :)
Mikor már sűrű, belecsurgatom az előtte felolvasztott csokoládét és szépen összekeverem. Szoba hőmérsékletűre hűtöm. Ezután mehet a fagyi gépbe a pálinkás meggyel, és az apró darabokra vágott csokival együtt. Húsz perc alatt fagyi állagú lesz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése