Keresés ebben a blogban

2014. július 2., szerda

Totus "túró" Rudi

Már nagyon rég óta szerettem volna készíteni totut(tojástúrót), de sajnáltam rá 10 tojásfehérjét felhasználni. :) Mit csinálok majd a sárgájával? Aztán most, hogy itt a fagyi szezon, a sárgájából vanília fagyi fog készülni, így az se fog kárba veszni.
A tíz darab tojásfehérjéből kb 25 dkg túró lesz, és így szinte ugyanaz az ára mint a rendes túrónak.

Hozzávalók:
10 db tojásfehérje
1 liter víz
1 púpozott tk. aszkorbinsav
pici só
1 citrom héja
fél vaníliarúd kikapart belseje
4-5 ek cukor ( xilit)
2 ek kókuszzsír
1 tábla min 75% os étcsokoládé (Lidl)

A tojásokat szétválasztom. A fehérjét pici sóval kicsit habosra verem villával. Az 1l vizet az aszkorbinsavval fel teszem forrni. Lehet más savanyító anyagot is használni, de szerintem az aszkorbinnak jó savanykás az íze.
Mikor felforrt a víz, belecsurgatom a tojásfehérjét. Pár percig főzőm. Utána lezárom és még pár percet a lében hagyom, hogy jól átjárja a savanykás íz (mert a túrónak ez a jellegzetessége)
Egy fém szűrőre ráteszek egy lukacsos vileda kendőt, és azon átszűrőm, megvárom míg lecsöpög a nagyja, aztán jól kinyomkodom a vizet belőle. Utána robotgéppel morzsásra aprítom.
A totu kész is:

Ezután már csak ízesíteni kell :)
A citromhéjat, a porított xilitet, a kókuszzsírt és a vaniliát hozzáteszem a túróhoz és tovább keverem a robotgéppel. Amikor kész egy fél órát pihentetem a hűtőben, hogy kicsit megdermedjen. Pihentetés után kiveszem és kis rudacskákat formázok a túróból.
A csokoládét gőz felett felmelegítem és beleforgatom a rudakat. Dermedésig a hűtőben tárolom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése