Keresés ebben a blogban

2014. október 4., szombat

Paleo pizza (cukkinis, spenótos, hagymás)

Sokféle pizza receptet olvastam már különböző blogokon, de ezt most találtam ki:). Egy nagyobb cukkini árválkodott a hűtőben, és gondoltam pont jó lesz pizza tészta alapnak :) És igen! Nagyon finom könnyű tésztát sikerült összekutyulnom egész gyorsan.
A feltét az épp most az volt amit a hűtőben és a kamrában találtam.

Alaptészta hozzávalók:

1 nagy cukkini
2 tojás
4 ek. őrőlt mandula
2 ek szezámliszt
2 ek tápióka vagy nyílgyökérliszt
2 ek útifűmaghéj
1 csomag sütőpor vagy késhegynyi szódabikarbóna
1 tk só

A cukkinit meghámoztam, és bedobtam az aprítógépbe. Amikor már pépes állagú lett, hozzákevertem a többi hozzávalót is. Egy sűrű lágy tésztát kaptam. 10 percet pihentettem, hogy a magliszt és az útifűmaghéj kicsit megduzzadjon. Utána egy sütőpapiros tortaformába egyengettem és 15 percig sütöttem 180 fokon.
Ezzel kész is az alaptészta.


A feltét bármi lehet amit ma készítettem hozzá a következő:

Egy nagy hagymát megdinszteltem egy kis kolozsvári szalonnával pici zsíron. Mikor már félig megpuhult, hozzá raktam 3 gerezd foghagymát, és 3 kocka fagyasztott spenótot (ennyi volt épp a mélyhűtőben).
Egy fél paradicsom konzervet összeaprítottam, fűszereztem pici sóval, oregánóval, bazsalikommal. Ez lett a pizzaszósz. Ráöntöttem a megsült tésztára, utána a megdinsztelt hagymás spenótos keveréket is. A tetejére egy kis sonka és parmezán sajt került friss bazsalikommal.
Tíz percre visszatettem 200 fokra a sütőbe és szép barnáspirosra sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése