Keresés ebben a blogban

2014. október 18., szombat

Dióhabos almáspite paleo

Az eredeti receptet itt találtam : http://www.mindmegette.hu/diohabos-almas-pite.recept.
Csak a lisztet és a cukrot helyettesítettem benne paleós összetevőkre ;)



Hozzávalók:

Az alsó tésztához

20 dkg őrölt mandula
10 dkg magliszt keverék (kókusz, gesztenye, szezám)
2 ek nyílgyökérliszt
20 dkg zsír
10 dkg nyírfacukor
2 tojás sárgája
3-4 evőkanál hideg víz
csipet só



A töltelékhez:

2 kg alma (én nem reszeltem hanem gyalultam)
3-4 ek nyírfacukor (alma édességétől függően)
2 ek útifűmaghéj
őrölt fahéj ízlés szerint
reszelt citromhéj
fél citrom leve

A  dióhabhoz:

4 tojás+a fenti maradék 2 tojásfehérje
6 evőkanál nyírfacukor
6 evőkanál darált dió
4 evőkanál cukormentes sárgabaracklekvár

A tetejére:
durvára darabolt dió

 Az alsó tésztához a száraz összetevőket összedolgozzuk a vízzel,a hideg zsírral és a tojásokkal. Fél órát pihentetjük a hűtőben.
Az almát legyaluljuk, és kicsit megpároljuk. Amikor kicsit kihűlt, hozzáadjuk az útifűmaghéjat.
Az alsó tésztát két sütőpapír között téglalap alakúra nyútjuk és egy közepes tepsiben 20 percig sütjük 180 fokon. Amíg a tészta sül elkészítjük a dióhabot.
4+ a maradék két tojás fehérjéből a ny.cukorral kemény habot verünk. Utána belekeverjük a sárgákat, a diót és a baracklekvárt. Nagyon óvatosan nehogy a hab összetörjön.
A félig megsült alsó tésztára ráhalmozzuk a megpárolt almát, és a tetejére szépen elegyengetjük a diós tojáshabot.
Visszatesszük a sütőbe és 20 percet sütjük még, de már csak 150 fokon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése