Keresés ebben a blogban

2014. október 30., csütörtök

Diós kürtős kalács paleo

A kürtős kalács gondolata gyerekkori emlékeket idéz fel bennem. Kislány koromban sokat nyaraltunk testvéreimmel a Balatonnál, és Füreden a strand mellett volt egy kürtős kalácsos. 5-6 éves lehettem, de pontosan emlékszem hogy mekkora kígyózó sorokban álltak ott az emberek. Egy kép is készült amit posztolok  is:) ahogy a hosszú sort kivárva, végre megkaptuk :))


Ez az gyermeki öröm mai napig megvan, ha a kürtős kalácsra gondolok. Ezért is kezdtem el gondolkodni, hogyan tudnám ezt az ízvilágot valamennyire egy paleo szemléletű kalácsba visszahozni.
Szerintem sikerült ;).

Hozzávalók (2 adag) :

5 dkg kókuszliszt
5 dkg gesztenyeliszt
2 ek nyílgyökérliszt
2 ek útifűmaghéj
4 ek nyírfacukor
1,5 dl víz
5 dkg vaj
1 tojás
1 kk aszkorbinsav
1 csomag sütőpor
Fél citrom reszelt héjja
Fél vanilíarúd kikapart belseje

A szóráshoz:
5 dkg nyírfacukros durvára darált fahéjas dió
1 ek méz

Az útifűmaghéjat a vízzel, sütőporral (v. szódabikarbóna) és az aszkorbinnal összekeverjük, és megvárjuk míg megduzzad.
A liszteket a cukorral, folyékony vajjal, tojással, citromhéjjal, vaníliával és a megduzzadt útifűmaghéjjal összedolgozzuk és betesszük a hűtőbe fél órát pihenni.
A kürtőskalács feltekeréséhez sajnos nincs megfelelő eszközöm, de elővéve kreatív énemet, gyorsan gyártottam egyet házilag.
Egy kisebb sodrófát betekertem alufóliával, és egy tortaforma tetejére helyeztem. Pont belepasszolt így még forgatni is lehet :).
Amikor a tészta már kipihente magát, kivesszük a hűtőből és két sütőpapír között vékonyra nyújtjuk.
Felvágjuk csíkokra és szépen bevonjuk vele a sodrófát.
Megkenjük mézzel és megforgatjuk a dióban.
A sütőt állítsuk grill funkcióra, ha az nincs akkor a legmelegebb fokozatra. Kb.10 perc alatt sül meg, de végig ott kell lenni nehogy megégjen, én 2 percenként forgattam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése