Keresés ebben a blogban

2014. október 6., hétfő

Sütőtök lasagne, spenóttal és totuval(ricottával nem paleosoknak)

Ezt a receptet hétvégén láttam egy tévé műsorban, és nagyon megörültem, mivel a ricottán kívül amit a séf használt minden alapanyag paleos benne :) Azt is hangsúlyozta, hogy az ő éttermében sokszor kérnek gluténmentes ételeket, és hát ez pont az! Viszont nem kell hozzá speciális tészta, mert itt a sütőtök fogja azt helyettesíteni.

Hozzávalók 5 személyre:

1 nagy sütőtök
1 kiló darálthús
2 fej hagyma
4-5 gerezd foghagyma
2 doboz paradicsom konzerv
1 kis doboz sűrített paradicsom
fűszerek:
só, bors, oregánó, bazsalikom

fél kg gomba
1 zacskó fagyasztott spenót (400g)
25 dkg totu vagy ricotta
parmezán a tetejére


Először a sütőtököt vágjuk nagyobb darabokra, és gyaluljuk le óvatosan!( Én sajnos a hüvelykujjamat is belegyalultam:(()
A tv-ben a séf betette a sütőbe a szeleteket, de én ezt megspóróltam :) és így is megpuhult szépen. De aki szeretné elősütheti egy kicsit.
A raguhoz vágjuk fel a hagymát apróra és zsíron futtassuk meg. Én itt is spóróltam az idővel, mert a gombát együtt pároltam a hússal, mert mikor összerakjuk úgyis összekeveredik :) Szóval beletettem a gombát megvártam hogy kicsit lesüljön, aztán ment bele a darált hús. Amikor kifehéredett, beletettem a paradicsom konzerveket és a fűszereket. Fél órát főztem, hogy az ízek összeérjenek . A végén belenyomtam a foghagymát.
A spenótot felolvasztottam és egy kevés zsiradékon, foghagymával megdinszteltem.
Egy téglalap alakú tepsi aljára tettem egy kis szószt, rá a sütőtök darabkákat, aztán megint szósz, spenót és totu(ricotta). Ezt addig rétegeztem amíg a tepsi tele nem lett és minden hozzávaló belekerült :)
Fóliával letakartam és 40 percre bekerült a sütőbe. Mikor már kész akkor lehet ráreszelni a sajtot és egy pár percre visszarakni, hogy a sajt szépen ráolvadjon.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése